Ads 468x60px

17 Sep 2018

“Wahh wahhh wahhh Man, macam makin masyuk je aku tengok hang sejak dua menjak ini ? Ujar si Rizal kepada Man sambil menghirup kopi O pekat mencicah roti di warung tepi jalan Kampung Langat

~ Alhamdulillah lah Rizal, berkat doa ibu & ayah yang ada kat kampong ni haaa. Tanpa berkat doa mereka tak ke mana juga aku ini Rizal.

~ Ya, yang tu memang betullah Man. Doa orang tua kita kan sangat penting. Tapi, kau pun mesti ada buat kerja apa2 yang something menarik kan Man ? Ceritaa la kat sikit aku Man. Benda baik kan perlu dikongsi tak giteww ? ~ ujar si Rizal kembali dengan agak tegas.

Man menyambung ~ “Laaa, tak de apa pun Rizal. Sejak kita tamat belajar tahun lepas, aku pun dah mula duk KL dengan abang aku, aku ada laa buat HomeTutor sikit2, maknanya mulalah ajar anak2 orang di rumah mereka sekitar Bandar KL & Selangor yang tak sempat nak pergi ke pusat tuisyen, dengan sedikit ilmu yang ada di dada aku ini. Faham-faham jelahh Rizal, orang kat bandar ini, masing-masing sibuk dengan kerjaya memasing. Kadang ada yang sampai abaikan pendidikan anak-anak. Dah nak dekat dengan exam, masa itulahh nak kalut semacam dengan pendidikan anak mereka. Sedih sebenarnya, dengan orang Malaysia yang ada perangai sebegini.”

“Itu yang aku ambil pendedahan ini, alang-alang dah minat untuk mengajar kan”.

“Lagipun, aku kan dulu study bidang pendidikan juga dan tak salah rasanya, menyampaikan ilmu ini kepada orang lain. Lagi pun kann, ajar anak orang lain bukankah perkara yang mulia di sisi Agama kita juga.”

~ “Laa yaaa keee, macam menarik sangat tu Man. Boleh tak ajar aku macam mana pula aku nak buat di kawasan kampung kita ini Man atau aku kena pergi ke KL jugak ke untuk buat HomeTutor ini?” sambung Rizal dengan suara keghairahan ingin tahu yang tinggi.

“Ouh mudah jee tuu Rizal.” ujar Man dengan ringkas, caranya....


jeng jenng jeng baca disni >> http://www.1hometuisyen.blogspot.com/p/kadar-bayaran-tuisyen-di-rumah.html





.

BORANG LANGGAN TUISYEN

Borang tempahan khidmat Guru Tuisyen ke rumah :
(**Borang ini hanya untuk diisi oleh PELANGGAN TUISYEN shj ):

Emelkan maklumat dibawah ke " BursaCourse@gmail.com " ATAU hantar melalui ruang komen dibawah sekali :

==================================================

TAJUK / EMAIL TITLE: " Booking Tuition "



ISI EMEL / EMAIL CONTENT:

- Nama penuh anda (Name) :
- No. Tel anda (Contact):
- E-mel Anda (Email):

- Subjek yang anda ingin Tutor kami ajarkan anak anda (Subjects you like our tutor to teach your children) : (nyatakan sekali utk tingkatan berapa? e.g: Add Math Form 4)

- Hari tuisyen yang diingini (Schedule) : (hujung minggu/hari biasa? e.g every Tuesday)
- Waktu tuisyen (Time): (pukul berapa? e.g 8.30 pm - 10.30 pm)
- Adakah anda berminat untuk mengambil tuisyen secara online: ( Ya / Tidak )
- Jika ya, nyatakan medium pembelajaran yang diingini: (YM? FB? Skype? Whatsapp? Line?)

- Alamat rumah (Home Address): (Kami tidak akan menghantar tutor jika anda tidak mengisi alamat rumah !)
- Negeri anda (Region): (e.g Bintulu Sarawak)


==================================================