Ads 468x60px

17 Sep 2018

Runsing dengan kos hidup yang semakin meningkat? Pendapatan pula 'gitu-gitu' sahaja? Pening juga, mak kat kampung dah berapa bulan tak dihulur2!

MUNGKIN  SUDAH TIBA MASANYA INILAH REZEKI ANDA!


Salam Hormat,

Saya merupakan bekas graduan Bachelor Urban Regional Planning, UTM. Selepas graduate saya tidak mempunyai pekerjaan tetap. Saya berusaha ke sana ke mari untuk mendapatkan kerja yang setimpal dengan kelayakan saya. Malangnya, saya tidak 'bertemu jodoh' dengan yang dicari.

Akhirnya, saya duduk merenung dan berrtanya didalam hati , mungkin ini petanda rezeki saya bukan datang dari sini. Dari kelulusan bidang ijazah saya. Saya perlu mencari jalan keluar dan menjadikan diri saya bukan 'penggangur terhormat tak bergaji'. Akhirnya saya memohon Guru Sandaran Tidak Terlatih (GSTT) pada tahun 2003. Saya rasa ini adalah 'solution' sementara yang terbaik dari terus tidak bekerja dan mensia-siakan masa belajar dahulu.


Gaji yang saya perolehi tidaklah seberapa tambahan pula gaji bakal diperolehi 3 atau 4 bulan sekali. Amatlah mendukacitakan lebih2 lagi dengan kos hidup yang semakin tinggi di Kuala Lumpur. Saya mencari2 alternatif lain untuk menampung kos hidup yang semakin meningkat itu. Tak berduit bermakna 'miskin hati' pada saya, saya cuba2 mengajar tuisyen dengan anak2 jiran yang kebetulan tinggal satu blok (flat ) dengan saya. Alhamdulilah, menjadi. Parents pula sentiasa beri sokongan kepada saya. 


Dengan pendapatan kira2 RM450 sebulan 8jam bekerja ia sangat mengembirakan saya yang dikatakan menganggur pada ketika itu. Bulan ketiga rezeki saya bertambah, berganda menjadi RM750 sehingga RM900 dengan 16jam bekerja sebulan. Sejak dari hari itu saya mula berangan-angan andainya ia menjadi kerjaya tetap saya..


Hari ini, ingin saya kongsikan kepada anda. Pendapatan bulanan saya mencecah RM2,400 sehingga RM3000 dengan jumlah jam bekerja cuma 2 jam sehari. Saya tidak kisah terpaksa bekerja 2 jam sehari atau 10 jam seminggu atau 40jam sebulan. Ini kerana jika ingin dibandingkan dengan kawan2 lain, mereka terpaksa bekerja hampir 8 sehingga 10jam sehari sedangkan saya cuma bekerja 2 jam sehari dengan pendapatan yang hampir sama!

Baca selanjutnya disini >> http://www.1hometuisyen.blogspot.com/p/kadar-bayaran-tuisyen-di-rumah.html






.

BORANG LANGGAN TUISYEN

Borang tempahan khidmat Guru Tuisyen ke rumah :
(**Borang ini hanya untuk diisi oleh PELANGGAN TUISYEN shj ):

Emelkan maklumat dibawah ke " BursaCourse@gmail.com " ATAU hantar melalui ruang komen dibawah sekali :

==================================================

TAJUK / EMAIL TITLE: " Booking Tuition "



ISI EMEL / EMAIL CONTENT:

- Nama penuh anda (Name) :
- No. Tel anda (Contact):
- E-mel Anda (Email):

- Subjek yang anda ingin Tutor kami ajarkan anak anda (Subjects you like our tutor to teach your children) : (nyatakan sekali utk tingkatan berapa? e.g: Add Math Form 4)

- Hari tuisyen yang diingini (Schedule) : (hujung minggu/hari biasa? e.g every Tuesday)
- Waktu tuisyen (Time): (pukul berapa? e.g 8.30 pm - 10.30 pm)
- Adakah anda berminat untuk mengambil tuisyen secara online: ( Ya / Tidak )
- Jika ya, nyatakan medium pembelajaran yang diingini: (YM? FB? Skype? Whatsapp? Line?)

- Alamat rumah (Home Address): (Kami tidak akan menghantar tutor jika anda tidak mengisi alamat rumah !)
- Negeri anda (Region): (e.g Bintulu Sarawak)


==================================================